perjantai 30. toukokuuta 2014

Nekon blogi pitkälle tauolle - luultavasti loppuu


Aikansa kutakin. Tämän henkilö­kohtai­sempaa kir­joi­tusta ette tule minus­ta kuu­lemaan kos­kaan, minul­la kun ei ole Facebookia tai Twitteriä.

Kuten jotkut ovat saat­taneet lukea pieniä vih­jeitä, olen ollut nyt vaka­vasti sai­ras. Juuri nyt minul­la 2 kuu­kauden sairaa­lareis­su takana Meilah­dessa eri osas­toilla. Mukaan mahtuu parikin dramaat­tista tapah­tumaa, jol­loin olin jo joutu­massa mm. hengitys­koneeseen tiedot­tomana ja toises­sa olin kuol­la koti­lomalla valtimon jatkeena olleen laskimo­siirrän­näisen alkaessa vuota­maan rajusti. Jos vaimoni ei olisi tullut ilta­vuoros­ta aiemmin kotiin, tuskin kirjoit­taisin enää tässä.

En paljon tilan­tees­tani ja sairauk­sien histo­riasta aio paljastaa, mutta sen verran kerron että päälle 40 mies on nyt matkalla kohti tunte­matonta. Minun vaikea sidos­kudos­tauti, joka ei näy juuri mitenkään ulospäin, mutta tekee tuhoa omaa ruumista vastaan (auto­immuuni­sairaus). Sairaus on alkanut tuhota ruumis­tani, ja mm. veri­suoneni ovat rakenteel­taan aivan väärän­laiset. Minua on leikelty viime aikoina paljon, jpa niin että minulle on sanottu että kohta minussa ei ole enää vara­osiksi suonia jäljellä. Oikeassa kädessäni on komea arpi ylhäältä hauikselta ranteeseen asti, siitä otettiin kai laskimoa jal­koihini viime reissulla. Kaikki­nensa minua leikattiin kaiketi 5-7 kertaa viime reissulla.

Nyt uudet tutki­mukset tänään kertovat että toisessa jalassa on pahoja kohtia, jotka tarvit­sisivat joitain toimen­piteitä. Jos pallo­laajennus auttaa niin ehkä ainakin muutama vuosi tulee lisää. Jos tarvitaan suonia vara­osiksi niin vaikea sanoa miten käy.


Kiitokset

Tämän perin yksi­tyisen viestin jälkeen ymmär­rätte että en ole juuri nyt kyke­nevä pitämään tätä blogia. Jokainen päivä on selviämis­taistelua toiseen päivään. Ehkä jossain vaiheessa minulla on taas resursseja taas tännekin.

Kiitoksia kaikille palautetta antaneille, mutta yksi pyyntö minulla on: nyt jos koskaan on aika siirtyä kysymään apua jostain niistä lukuisista foorumeista. Tietokone-aiheisiin kysymyksiin on oiva paikka: MuroBSS. Sinne kaikki ohjeisiin, tietotekniikkaan liittyvät kysymykset, kiitos.

Kaikkea hyvää teille kaikille,

Jari (neko)


Linkkejä

4 kommenttia:

Markku Nikkilä kirjoitti...

Kiitän lämpimästi suuresta työstäsi meidän avuttomampien IT-harjoittelijoiden hyväksi. Tähän haluaisin lisätä vielä jotain, mutta et taitaisi haluta. Kiitos Veli!

neko kirjoitti...

Jaa-a, mitähän se voisi olla. Lisää se vaikka yksityisenä yamaneko@spamcop.net.

Mukavaa jos blogista on ollut apua/iloa.

Riso kirjoitti...

Hieno ja tarpeellinen blogi! <3
Toivottavasti et poista tätä monta apua voi kaivaa vielä nyt ja tulevaisuudessa.

Voimia ja positiivista mieltä taisteluun sairauden kanssa.

neko kirjoitti...

En poista, vanhat tekstit säilyvät täällä.

Kiitos palautteesta ja tsempistä.